Rhodos 2011

Napsáno: 23.11.2011 | Autor: Medvěd | Rubrika: Cestování

V tomto článku bych se s vámi rád podělil o zážitky z dovolené, kde jsme si půjčili skútr Piaggio Liberty 125.

Ještě než jsme vyráželi na dovolenou na Rhodos, tak bylo mým plánem, půjčit si skútr a projet se po ostrově.

Skútr má několik výhod. Můžete si kdekoliv zastavit, vyfotit si okolí nebo si třeba zaplavat. Když jsme přiletěli na ostrov, tak jsme se ubytovali. Pokoj byl celkem na dobrém místě, i když jsme museli koukat na technické zázemí, na druhou stranu to bylo velice blízko k bazénu i do jídelny. Druhý den jsme měli takovou společnou schůzku, paní průvodkyně nám ukázala nějaká pěkná místa, řekla nám co a jak. Hned po schůzce jsme šli za ní, jak to tedy s těmi skútry je. Jelikož byly všechny skútry téměř obsazeny, moc velký výběr tam nebyl. Dalším problémem bylo, že skútr šel půjčit minimálně na dva dny. Naštěstí si jeden pár (Michal a Lenka)chtěl také půjčit skútr, tak jsme se domluvili, že první den pojedou oni a druhý den my. Vybrali jsme si kategorii, kde bylo na výběr Piaggio Liberty 125 a Yamaha Virago 250. My jako chlapi jsme samozřejmě chtěli co nejsilnější stroj, ale nikdo přesně nevěděl, co dostaneme.

Převzetí skútru bylo naplánováno na neděli ve 21:00 na recepci v hotelu Princess Flora. Když jsme na půjčovnu čekali, seděli jsme na baru a pili místní pivo a nápoje. Bylo asi 21:10, když najednou přijel nějaký skútrista na čtyřtaktu, tak jsme se přesunuli na recepci. Půjčovatel přišel na recepci a říká „MOTO?“, tak jsme se ohlásili a šli si sednout na gauč. Tak nějak krkolomně jsme se domluvili co a jak, jaké je pojištění, co helmy, kolik je tam benzínu a kdy moto vrátit. Následně jsme se přesunuli ke skútru, kde nám ukázal, jak se motorka ovládá.
V úterý jsme si s Eliškou přivstali, abychom si vyzvedli „Lunch packet“. Na pokoji jsme si zabalili věci, co budeme potřebovat, a vyrazili na parkovišti. Tam už na nás čekal náš skútřík s půlkou nádrže a helmami v kufru a pod sedlem. Helmy velikosti snad XXXXXL (ve skutečnosti XL a L) jsme si dali na hlavu. Vypadalo to, jako když bychom měli na hlavě kbelíky nebo takové ty kokosy.

Asi tak v 9:15 vyrážíme směr Lindos, respektive jsme vyjeli z hotelu a zamířili přímo k benzínce. Nic vám neudělá větší radost než přijet na benzínku a říct: „Full“ :-D . Snad na všech benzínkách na ostrově vám natankuje obsluha. Toto tankování nás stálo 4€. Konečně vyrážíme na delší cestu, stroj se mi zdá velice vratký, ale je to jen o zvyku, po chvíli je to mnohem lepší.

Jedeme hlavní cestou, která vede podél pobřeží, jede se pěkně a je teplo jak kdyby před námi jel někdo s velkým fénem :-) . Po chvíli cestování projíždíme městem Faliraki, město je celkem veliké, ale cesty jsou spíše jako uličky. Nechápu, jak se tu mohl vejít ten autobus. Když vyjedeme z města, míříme na Lindos, projíždíme Afantou, míjíme Tsampiku, Archangelos, Masari a někde u Kalathos se fotíme. Naším cílem je vyhlášená pláž Prassonissi, kde se střetává Středozemní a Egejské moře. Když vyjedeme z Lindosu, přijedeme do Lardos, kde natankujeme za 3,5€. Jelikož jsme podle mapy nevěděli, kde se nacházíme, zeptali jsme se na cestu obsluhy na benzínce. Ta nás poslala kousek zpět a pak po hlavní cestě přes Kiotari, Gennadio opět podél pobřeží. V obci nebo městečku Kattavia odbočujeme na Prassonissi. Cestou je několik kostelíků jeden moc pěkný je kousek od této křižovatky. Po cestě si všímáme kopců, ty vypadají, jakoby tam někdo něco těžil nebo tak něco, ale doma jsme se pak dozvěděli, že to byl bývalý vojenský prostor.

Konečně přijíždíme k Prassonissi, všude je plno turistů, pláž si vyfotíme z nedalekého kopce a pokračujeme přímo k pláži. Na pláži je plno místa na parkování, ale postavit skútr do písku není zrovna moc bezpečné. Písek je zrádný vidíme, jak několik lidí vykopává zahrabané auto, které sjelo z udusané cesty.
Když koukneme na pláž, tak se nám zjeví krásný pohled na místo, kde se střetávají dvě moře. Jedno klidné Středozemní a rozbouřené Egejské. Člověk neuvěří, dokud se na tuto pláž nepodívá. Na pláži je plno lidí, nejvíce asi kiterú (surfařů), kteří pouštějí draky a jezdí na na vodě. Vykoupal bych se, ale nemám na sobě plavky tak hlídám věci a za mě jde Eliška.

Tady je pár fotek jak to tam vypadalo :-)

I hrabat to umělo :-)

Po nějaké době opět usedáme na motorku a vyrážíme na západní pobřeží, kde není asi ani žádný hotel, ale spíše zemědělství. Kdo by se taky chtěl koupat v metrových vlnách. Jen jsme přijeli na pobřeží a sjeli z kopce, hned mě zaujala odbočka k moři. Nikdy jsem nevěděl, co na tom moři lidi vidí, ale tohle byla prostě pecka. Koupat se v těch obřích vlnách byla paráda a tak jsme si to pořádně užili. Čas letěl a tak jsme se opět vydali na cestu teď už domů. Na cestě do Apolakkia, kde jsme tankovali, potkáváme auto „nejspíše focení map googlu :-) “, tak třeba někde budeme na mapách. Cestou zpět jedeme přes středozemí, tady je snad ještě tepleji a příroda je tu nádherná, jen nás překvapuje ta super nová cesta. Když projedeme středozemím, dostaneme se opět na hlavní cestu na východní straně pobřeží. Naším cílem je tentokráte vyhlášená pláž Tsampika.

Když přijedeme na pláž a hledáme místo, kde se usadíme, vidíme hlouček lidí, jenž mají uprostřed obrovskou želvu a vypadá to, že ji tlačí zpět do vody. Ale opak je pravdou, po chvíli přijdou tři muži, želvu popadnou a odnesou kdoví kam (asi byla polévka).Fotku sem raději dávat nebudu, moc hezký pohled to nebyl. Pláž je opravdu pěkná, ale lidí je tu na náš vkus až moc, proto se rychle vykoupeme a upalujeme opět ke skútru a domů.

Cesta domů je stejná s tou, kterou jsme jeli ráno, takže ji známe a jedeme najisto. Ještě máme chvíli čas, tak se jedeme podívat do Rhodosu. Projedeme starým městem skrz bránu a vyfotíme pár fotek, jako bránu do přístavu se znaky Rhodosu (Jelen a laň) a vracíme se zpět do hotelu, který je mimochodem, co by kamenem dohodil. Do hlavního města se vydáváme později téhož dne městskou hromadnou dopravou. Ale zpátky k výletu…

Před hotelem ještě dotankováváme skútr, aby byl ve stavu, jak jsme si ho půjčovali. Do hotelu přijíždíme asi kolem 18 hodiny, akorát stíháme večeři. Jsme rádi, že už jsme doma, ale výlet to byl opravdu skvělý. Na Rhodos bych se klidně vrátil a projel si tu druhou část ostrova. Zážitek opravdu nezapomenutelný, skútr bez jediné závady, tak co si přát (možná jen lepší helmy :-) ).

Fotky z Rhodosu

Poslední foto skútru před vrácením.

Detailní mapa motovýletu.

Zobrazit místo Rhodos na větší mapě

1. avatar Zbyněk napsal:

Pěkné… prodáme motorky a začneme cestovat na skútrech… :-) Ta spotřeba je lákavá… Jen by nám asi nikdo z protisměru nemávnul. :-( (mluvím ze zkušenosti, kdy jsem párkrát mávl na skútristu a ten mávnutí neopětoval a pravděpodobně ani netušil proč na něj někdo mává)

Musíte se přihlásit pro psaní komentářů.